Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2013


Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου 2013

Άνω – κάτω η διαπλοκή από δημοσίευμα του Reuters

Άνω κάτω έχει κάνει την εγχώρια διαπλοκή ένα εκτενές δημοσίευμα του Reuters για τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους και τις επαφές με την...
εξουσία. Μπόμπολας, Ψυχάρης, Αλαφούζος, Βαρδινογιάννης και μια σειρά από ονόματα Ελλήνων δημοσιογράφων (π.χ. η Ι. Μάνδρου) παρελαύνουν στο ρεπορτάζ που διαβάζεται σε όλο τον κόσμο. Το πρακτορείο, μάλιστα, έστειλε ερωτηματολόγιο στους επιχειρηματίες που εμπλέκονται στο σχετικό ρεπορτάζ ενώ είναι φανερό ότι έχει και… ελληνικές πηγές για να φτιάξει αυτό το δημοσίευμα. Το ερώτημα φυσικά είναι γιατί το Reuters έτσι ξαφνικά θυμήθηκε να ασχοληθεί με την ελληνική διαπλοκή , όταν εδώ και χρόνια στην Ελλάδα τα λένε και τα ξαναλένε.

Να συνδέεται άραγε το σχετικό ρεπορτάζ με άλλα για την ελληνική ελίτ που απέτυχε, για τους πλούσιους στην Ελλάδα που ζούνε μια χαρά παρά τη φτώχεια της χώρας, για τους Έλληνες ολιγάρχες που ευθύνονται για την κρίση; Τέτοια κείμενα διαβάσαμε πολλά τον τελευταίο καιρό σε ξένα έντυπα και δείχνουν ότι πρόκειται για οργανωμένο σχέδιο αποδόμησης της ελληνικής επιχειρηματικής ελίτ και των μέσων ενημέρωσης που έκαναν κουμάντο επί χρόνια.

Πιθανότατα, οι ξένοι που ενδιαφέρονται για το μοίρασμα της πίτας, να θέλουν να «αναδιατάξουν» το επιχειρηματικό σκηνικό της χώρας, να βάλουν στο παιχνίδι τη δική τους διαπλοκή. Στο δημοσίευμα του Reuters που έχει ταράξει την εγχώρια διαπλοκή, αυτό είναι σίγουρο, κάνει δηλώσεις ο Γ. Αλαφούζος του ΣΚΑΙ ο οποίος λέει ότι κάποια μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα «είναι στην ουσία γραφεία τύπου επιχειρηματικών ομίλων». Προσθέτει πως «έχει αναπτυχθεί μια εντελώς άρρωστη κατάσταση. Σκοπός των μέσων ενημέρωσης έχει γίνει σε σημαντικό βαθμό η εξυπηρέτηση ειδικών αποστολών για τους ιδιοκτήτες τους».

Κοίτα ποιος μιλάει, θα μπορούσε να πει κανείς.

Εν πάση περιπτώσει γίνεται εκτενής αναφορά στο Μega και στις οικογένειες των κυρίων Μπόμπολα και Βαρδινογιάννη που εμπλέκονται ιδιοκτησιακά στο κανάλι, ενώ φιλοξενούνται ακόμη και δηλώσεις του πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου Θοδωρή Ρουσόπουλου. Το Reuters αναφέρεται στις δραστηριότητες της οικογένειας Μπόμπολα και συγκεκριμένα στην εφημερίδα «Έθνος», στην εταιρεία «Τηλέτυπος» του Φώτη Μπόμπολα και στην κατασκευαστική «Ελλάκτωρ» του Λεωνίδα Μπόμπολα «που έχει συνάψει συμφωνίες πολλών δισ. με το ελληνικό Δημόσιο».

Ο Γιώργος Μπόμπολας απαντώντας με επιστολή του σε ερωτηματολόγιο που του απέστειλε το Reuters (όπως και στα περισσότερα μέσα ενημέρωσης) δήλωσε: «Δεν έχω εκμεταλλευτεί ποτέ μέσα ενημέρωσης τα οποία είναι ιδιοκτησία εταιρειών στις οποίες συμμετέχω για την προώθηση συμφερόντων της εταιρείας Ellaktor S.A…. Η εφημερίδα Έθνος δεν έχει κάνει ποτέ χρήση της επιρροής της ούτε έχει ζητήσει ποτέ χάρες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις προς όφελος της Ellaktor S.A.» Ο κ. Μπόμπολας επικαλείται μάλιστα πρώην πρωθυπουργούς που μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι δεν έχει ποτέ ζητήσει καμία βοήθεια λέγοντας σε επιστολή του: «Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η σκληρή κριτική του Έθνους στις κυβερνητικές πράξεις και στην πολιτική ευρύτερα, αποτελούν εμπόδιο και όχι βοήθεια για τα επιχειρηματικά συμφέροντα της Ellaktor S.A.»

Εκπρόσωπος τύπου της οικογένειας Βαρδινογιάννη με email δηλώνει στο Reuters: «Οι περισσότερες επιχειρήσεις μας εδρεύουν στο εξωτερικό, ή έχουν διεθνή έκθεση. Η παραγωγή και οι πωλήσεις του διυλιστηρίου Motor Oil Hellas, της μεγαλύτερης επένδυσής μας στην Ελλάδα, απορροφώνται κατά 70% από εξαγωγές. Καμία από τις επιχειρήσεις μας δεν εξαρτάται από το δημόσιο ή την κυβέρνηση».

O Σταύρος Ψυχάρης από την πλευρά του αρνήθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις του Reuters για τις μετοχές του στα μέσα ενημέρωσης ή γενικότερα για τα επιχειρηματικά του συμφέροντα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα του πρακτορείου.

Το άρθρο σημειώνει πως ο Σταύρος Ψυχάρης είναι ο πρόεδρος του Μega, ενώ ο ΔΟΛ έχει κερδίσει δημόσιους διαγωνισμούς στους τομείς της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, των εκτυπώσεων και του ταξιδιωτικού τομέα. Το άρθρο αναφέρει επίσης ότι το 2006 έκανε μήνυση σε δυο ρεπόρτερ που κατηγορήθηκαν πως δήλωσαν σε ραδιοφωνικό πρόγραμμα ότι έκανε λόμπι για την πώληση των Εurofighters στην Ελλάδα χρησιμοποιώντας τις εφημερίδες του. Αναφέρεται πως το δικαστήριο κατέρριψε τον ισχυρισμούς ενός εκ των δημοσιογράφων, αλλά παραδέχθηκε ότι οι εφημερίδες τάχθηκαν υπέρ της συμφωνίας για τα Eurofighter.

To άρθρο αναφέρεται επίσης στις δηλώσεις του Απόστολου Κακλαμάνη ότι πέρασε η εποχή που οι ολιγάρχες διόριζαν πρωθυπουργό, και στα δημοσιεύματα που ακολούθησαν από το ΒΗΜΑ με «ενοχλητικές αποκαλύψεις» για τον Κακλαμάνη.

Το Reuters ζήτησε ακόμη και τη γνώμη του Θοδωρή Ρουσόπουλου, πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου ο οποίος δήλωσε «Οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα περιμένουν να πάρουν χρήματα από το κράτος. Η Ελλάδα είναι επισήμως καπιταλιστική χώρα, αλλά στην πραγματικότητα σοσιαλιστική».



Το Reuters αναφέρεται ονομαστικά και σε Έλληνες δημοσιογράφους αλλά και στην ΕΣΗΕΑ:

«Στο χώρο των μίντια, οι εν δυνάμει συγκρούσεις συμφερόντων μπορούν να ανακύψουν ακόμη και σε χαμηλά επίπεδα. Καταχωνιασμένη στα κεντρικά γραφεία του αθηναϊκού σωματείου δημοσιογράφων, η ΕΣΗΕΑ, βρίσκεται μία λίστα των μελών της τα οποία εργάζονται για την κυβέρνηση, λόγου χάρη σε γραφεία Τύπου. Δεκάδες εξ αυτών εργάζονται ταυτόχρονα ως δημοσιογράφοι σε εφημερίδες.

Ο κανονισμός του σωματείου απαγορεύει στα μέλη του να εργάζονται για λογαριασμό οργάνων και φορέων τους οποίους καλύπτουν ως δημοσιογράφοι. Σε μία προσπάθεια να αποκαλύψει εκείνους που παραβαίνουν τον κανονισμό, το σωματείο έλαβε το 2005 μία λίστα με δημοσιογράφους που εργάζονται για την κυβέρνηση, η οποία όμως δεν δημοσιεύτηκε ποτέ» γράφει το πρακτορείο και κάνει ονομαστική αναφορά σε δημοσιογράφους.

Στο δημοσίευμα του Reuters, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον πρώην πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή, γράφοντας: «Αν και ένα ψυχρό βράδυ του Οκτωβρίου του 2004, ο τότε πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, κήρυξε τον πόλεμο προς τους «νταβατζήδες» της ελληνικής κοινωνίας, έκτοτε, καμία σημαντική απόπειρα δεν έχει καταγραφεί σχετικά με την αντιμετώπιση των διαπλεκόμενων συμφερόντων στην Ελλάδα», τονίζει το πρακτορείο Reuters,

Iδιαίτερη αναφορά γίνεται και στην πρώην ΥΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη – η οποία πάντως αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο στο Reuters.

Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι μετά την ορκωμοσία της το 2009 οι εφημερίδες του ομίλου Μπόμπολα έσπευσαν να την ονομάσουν «Πράσινη Τίνα» και να ασκήσουν έντονη κριτική στις επιδόσεις της. Υπήρξε, ‘όπως αναφέρεται, σειρά δημοσιευμάτων σχετικά με «το μπλοκάρισμα διαφόρων ειδών ανάπτυξης». Το άρθρο σημειώνει χαρακτηριστικά «αυτά τα δημοσιεύματα δεν ανέφεραν ότι οι ιδιοκτήτες των εφημερίδων είχαν οικογενειακά συμφέροντα στον κατασκευαστικό κλάδο, ή στα μεταλλωρυχεία».

Στην επιστολή του προς το Reuters, ο κ. Μπόμπολας αναφέρει πως το Έθνος υποστηρίζει σθεναρά τα μεγάλης κλίμακας σχέδια που φέρνουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στη χώρα που προσπαθεί να αναρρώσει από την οικονομική κρίση.

Το άρθρο του Reuters, αναφέρει ότι αμέσως μετά την απομάκρυνση της Τίνας Μπιρμπίλη από το Υπουργείο το 2011, δόθηκε άδεια για να λειτουργήσει συγκεκριμένο ορυχείο στη Χαλκιδική. «Αμέσως μετά , η κατασκευαστική εταιρεία Ellaktor, σύμφωνα με τους ετήσιους ισολογισμούς, σημείωσε κέρδος 261 εκατομμυρίων ευρώ από την μερική πώληση του μεριδίου του σε Καναδική εταιρεία που είχε αγοράσει εντωμεταξύ το 95% του ορυχείου» γράφει το Reuters.

Το Reuters επικαλείται συνεργάτη του Γιώργου Παπανδρέου ο οποίος αναφέρει στο πρακτορείο πως η απομάκρυνση της Τίνας Μπιρμπίλη δεν σχετίζεται με αυτή την ιστορία. Τέλος, στην επιστολή του στο Reuters σχετικά με την υπόθεση του ορυχείου, ο κ. Μπόμπολας αναφέρει ότι η μοναδική σχέση που έχει η οικογένειά του με το ορυχείο, είναι η έμμεση κατοχή μεριδίου μικρότερου του 1% από τον γιο του.

Γίνεται συγκεκριμένη αναφορά σε ιδιοκτήτη ΜΜΕ με… ανοιχτά ζητήματα με τη Δικαιοσύνη, αλλά και σε εκδότη εφημερίδας που χρωστούσε περισσότερα από 1 εκατ. ευρώ σε κρατική εταιρεία. Αμφότεροι επεδίωξαν την πολιτική διαμεσολάβηση. Όταν αυτή δεν ήρθε, αμέσως ξεκίνησαν τα αρνητικά δημοσιεύματα για τον εν λόγο πολιτικό «πρώτης γραμμής».

Υπογραμμίζοντας το πρόβλημα της φοροδιαφυγής, το πρακτορείο αναφέρεται στις καταγγελίες του επικεφαλής της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, Νίκου Φωτόπουλου, σύμφωνα με τον οποίο, μεγάλες επιχειρήσεις στη χώρα δεν αποπληρώνουν το «χαράτσι» της ΔΕΗ.

«Ήταν ένα δώρο στα πραγματικά αφεντικά, στους πραγματικούς ιδιοκτήτες της χώρας… Οι πλούσιοι δεν πληρώνουν, ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες», τονίζει ο κ. Φωτόπουλος, για να επισημάνει το Reuters πως ο ελληνικός Τύπος ελάχιστα ανέδειξε το θέμα αυτό, εξηγώντας αυτό ως απόρροια της «τριγωνικής διαπλοκής» στην Ελλάδα, η οποία αποτρέπει, από κοινού με άλλους παράγοντες, την ανάκαμψη της χώρας, αφού τα εμφωλευμένα συμφέροντα δεν επιτρέπουν το… άνοιγμα του ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με το Reuters, πολλοί ιδιοκτήτες ΜΜΕ αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν τις κατηγορίες ή δεν απάντησαν καν σε σχετικό ερωτηματολόγιο που τους απεστάλη από το πρακτορείο, με θέμα το ρόλο των media στην Ελλάδα.

Επικαλούμενο τις -μέσω Wikileaks- δημοσιευμένες εκθέσεις της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα το 2006, το Reuters σημειώνει ότι «είναι αδύνατο να συντηρηθούν οικονομικά τόσα ΜΜΕ στην Ελλάδα… Οπότε χρηματοδοτούνται από τους ιδιοκτήτες τους ώστε αυτοί να τα χρησιμοποιούν για ενισχύουν την πολιτική και οικονομική εξουσία τους».

Για τρίγωνο πολιτικής, οικονομικής και μιντιακής διαπλοκής κάνει λόγο και ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, Δημήτρης Τρίμης, ενώ ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, σημειώνει ότι η αληθινή εξουσία στην Ελλάδα εκπηγάζει από την ισχύ των τραπεζιτών, τα μέλη του διεφθαρμένου πολιτικού κατεστημένου και των εξίσου διεφθαρμένων ΜΜΕ, δηλαδή από το «αληθινό τρίγωνο της αμαρτίας», καταγράφει το Reuters, το οποίο αναφέρεται σε σχετικές απόψεις που διατηρεί και ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος.

Special Report: Greece’s triangle of power




Read more: http://www.oparlapipas.com/2013/12/reuters.html#ixzz2orahmPuX

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση: Μη βάζετε σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο.
Τ α σχόλιά σας ας είναι κόσμια