Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Μεγάλες μίζες… αρμοδιότητας υπουργείου Μεταφορών!


porisma

Τάσος Μαντέλης, Χρήστος Βερελής, Μιχάλης Λιάπης. Και οι τρεις διετέλεσαν υπουργοί Μεταφορών, την περίοδο 1998-2008. Μήπως γνωρίζουν λοιπόν κάτι, για τις μίζες που έδωσε ο γερμανικός κολλοσός DAIMLER την συγκεκριμένη περίοδο στην Ελλάδα;


· Την άνοιξη του 2010, η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler ήρθε σε συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές, πληρώνοντας πρόστιμο ύψους 185 εκατ. $, προκειμένου να σταματήσει η δίωξη από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, και την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς...


1laop

· Η έρευνα κατά του γερμανικού κολοσσού είχε ξεκινήσει από το 2004, ύστερα από καταγγελίες για μυστικούς λογαριασμούς και δωροδοκίες, είτε με μετρητά, είτε με παραχώρηση πολυτελών αυτοκινήτων, σε κρατικούς αξιωματούχους ανά τον κόσμο.

Σημείωση: Η έρευνα ξεκίνησε από τις αμερικανικές αρχές, διότι εκείνη την περίοδο η Daimler θεωρείτο αμερικανική εταιρία, αφού ήδη από το 1998 είχε συγχωνευθεί με την Chrysler. Η συμφωνία, ύψους 36 δις $ κατέληξε σε φιάσκο, αφού το 2007 η Daimler πούλησε την Chrysler έναντι πινακίου φακής, η οποία στην συνέχεια χρεοκόπησε.

· Οι έρευνες των αμερικανικών αρχών κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι η γερμανική εταιρία είχε κτίσει ένα δίκτυο διαπλοκής, στα πρότυπα της Siemens. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η Daimler ήταν τουλάχιστον επί δέκα χρόνια ( από το 1998 μέχρι το 2008) αναμεμειγμένη σε μία μακρόχρονη πρακτική δωροδοκιών κυβερνητικών και κρατικών αξιωματούχων, σε 22 χώρες τουλάχιστον, προκειμένου να εξασφαλίζει κρατικές συμφωνίες. Ειδικότερα, είχε δημιουργήσει ένα σύστημα ξένων εσωτερικών τραπεζικών λογαριασμών, που επέτρεπε να πραγματοποιούνται πληρωμές στο εξωτερικό, «κάτω από το τραπέζι».

· Το σκάνδαλο συγκλόνισε τη Γερμανία, ενώ η εταιρία κατέληξε σε συμβιβασμό με την αμερικανική Δικαιοσύνη, δηλώνοντας ένοχη, και πληρώνοντας το βαρύ πρόστιμο των 185 εκατ.$

Η εμπλοκή της Ελλάδος

· Στο κατηγορητήριο του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης και της αμερικανικής επιτροπής κεφαλαιαγοράς αναφέρεται, ότι η Daimler AG και οι θυγατρικές της εταιρείες προχώρησαν μέσω λογαριασμών υπεράκτιων εταιρειών τρίτων και με παραπλανητικές τιμολογήσεις σε δωροδοκία ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ξένους αξιωματούχους από τουλάχιστον 22 χώρες, όπως η Κίνα, η Κροατία, η Αίγυπτος, η Ρωσία, η Σερβία, η Νιγηρία, η Τουρκία αλλά και η Ελλάδα.

· Ειδικότερα, από τις εκατοντάδες σελίδες της δικογραφίας προκύπτει ότι ( ακριβής μετάφραση από το αγγλικό κείμενο του επίσημου δικόγραφου της αμερικανικής Δικαιοσύνης):

«Στην Ελλάδα, ο εδώ και καιρό εκπρόσωπος της Daimler στη χώρα, Mercedes συνεργαζόταν με μία αμιγώς κρατική εταιρεία, η οποία προμήθευε οχήματα σε έναν ελληνικό δημόσιο οργανισμό. Η Daimler εξουσιοδότησε τον εκπρόσωπο στην Ελλάδα να χρησιμοποιήσει την επιρροή του για να εξασφαλίσει την πώληση 645 οχημάτων στην ελληνική κυβέρνηση και να συντονιστεί με την κρατική εταιρία για να δωροδοκήσει κυβερνητικούς υπαλλήλων, μέσω κάλπικων συμβούλων και μεσαζόντων.

Η Daimler κατέβαλε σχεδόν 17 εκατομμύρια γερμανικά μάρκα, τα οποία μοιράστηκαν μεταξύ κυβερνητικών αξιωματούχων».

egrapho2

Η υπόθεση έγινε αμέσως γνωστή στις Ελληνικές αρχές. Τέλη Μαρτίου του 2010, ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης, Χάρης Καστανίδης δήλωνε, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου εξετάζουν τη μήνυση του αμερικανικού Δημοσίου κατά της Daimler, και ότι πρόκειται να ζητήσει δικαστική συνδρομή από τις γερμανικές εισαγγελικές αρχές.

Το φθινόπωρο του 2012, ο φάκελος της υπόθεσης στάλθηκε στους οικονομικούς εισαγγελείς κκ. Γρηγόρη Πεπόνη και Σπύρο Μουζακίτη, από τον γενικό γραμματέα Διαφάνειας του Υπουργείου Δικαιοσύνης κ. Γιώργος Σούρλα. Έκτοτε, αγνοείται η τύχη της έρευνας!

Οι « μπίζνες» της Daimler!

· Στη χώρα μας η Daimler δραστηριοποιείται, κυρίως με τη Μercedes, όχι μόνο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονταν δημόσιες υπηρεσίες, η Βουλή και τα υπουργεία, αλλά και στα στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, ημιφορτηγά, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα για την προμήθεια των οποίων έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί, τόσο κρατικοί όσο και δημοτικοί, όπως επίσης και για την επισκευή και συντήρησή τους σε ετήσια βάση.

· Η Daimler, κυρίως μέσω των θυγατρικών της, έκανε δουλειές μαζί και με την Siemens στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο πόρισμα της Βουλής για την Siemens, Το Δεκέμβριο του 1997, ο ΟΣΕ υπέγραψε επτά συμβάσεις ύψους 180 δις. δραχμών για την κατασκευή τροχαίου υλικού. 

Οι συμφωνίες που αφορούσαν τη SIEMENS, από κοινού με την Daimler, ήταν:

· Η προγραμματική Συμφωνία 33 αφορώσα την προμήθεια 15 Α/Α Προαστιακού, με συμβαλλόμενες εταιρείες τα Ελληνικά Ναυπηγεία και την Adtranz, τίμημα 51.086.237,34 ευρώ και ημερομηνία ενεργοποίησης στις 30.08.1999.

· Η προγραμματική Συμφωνία 35 αφορώσα την προμήθεια 12 Railbus (τα οποία και κατασκευάστηκαν στην Ελβετία), με συμβαλλόμενες εταιρείες τα Ελληνικά Ναυπηγεία, τη Stadler και την Adtranz, τίμημα 68.062.173,82 ευρώ και ημερομηνία ενεργοποίησης στις 25.11.1999.

· Η«Σύμβαση 1/97» με τον ΗΣΑΠ (ύψους 227,1 εκατ. γερμανικών μάρκων στην Κοινοπραξία SIEMENS – Bombardier).

egrapho3
Η Bombardier,όπως και η Adtranz, είναι θυγατρικές της Daimler!

Επίσης,.. σταθερός-διαχρονικός πελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), της οποίας ο στόλος περιλαμβάνει αρκετά λεωφορεία Μercedes. Η προμήθεια των λεωφορείων – μέσω διαγωνισμών- συνεχίστηκε μέχρι και το 2008 είτε απευθείας από την Daimler-Μercedes Βenz είτε από συνεργαζόμενες με τη Μercedes εταιρείες (π.χ. ΕΛΒΟ)

Ποιοι ήταν υπουργοί Μεταφορών την επίμαχη περίοδο!

Σύμφωνα με την αμερικανική Δικαιοσύνη, τουλάχιστον από το 1998, μέχρι το 2008, η Daimler «λάδωσε» με 17 εκατ. γερμανικά μάρκα κυβερνητικούς και κρατικούς αξιωματούχους στην Ελλάδα. Την επίμαχη περίοδο, υπουργοί Μεταφορών ήταν οι:

Τάσος Μαντέλης 2 Σεπτεμβρίου 1997 13 Απριλίου 2000 Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Σημίτη 1996 (Σεπτέμβριος)

Χρίστος Βερελής 13 Απριλίου 2000 7 Μαρτίου 2004 Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Σημίτη 2000

Μιχάλης Λιάπης 10 Μαρτίου 2004 19 Σεπτεμβρίου 2007 Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Α. Καραμανλή 2004






Πηγή

2 σχόλια:

  1. ----- Original Message -----
    From: FRINI
    To: oikonegl@1968.syzefxis.gov.gr
    Sent: Monday, January 28, 2013 11:49 AM
    Subject: ΥΠΟΨΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ.Κ.ΠΕΠΟΝΗ-Fw: ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΙΖΕΣ: Νέο σοκ: Μίζες 17,000,000 μάρκων σε Έλληνες κυβερνητικούς από την Γερμανική Daimler. Ελληνόφωνοι διεφθαρμένοι και Γερμανοί διδάσκαλοι χρεοκόπησαν την χώρα

    ----- Original Message -----
    From: FRINI
    To: kataggelies@sdoe.gr
    Cc: info@sdoe.gr
    Sent: Tuesday, August 21, 2012 4:24 PM
    Subject: Fw: ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΙΖΕΣ: Νέο σοκ: Μίζες 17,000,000 μάρκων σε Έλληνες κυβερνητικούς από την Γερμανική Daimler. Ελληνόφωνοι διεφθαρμένοι και Γερμανοί διδάσκαλοι χρεοκόπησαν την χώρα

    http://olympia.gr/2012/07/04/%ce%bd%ce%ad%ce%bf-%cf%83%ce%bf%ce%ba-%ce%bc%ce%af%ce%b6%ce%b5%cf%82-17000000-%ce%bc%ce%ac%cf%81%ce%ba%cf%89%ce%bd-%cf%83%ce%b5-%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b5%cf%82-%ce%ba%cf%85%ce%b2%ce%b5/
    Φρύνη
    Απάντηση
  2. ----- Original Message -----
    From: FRINI
    To: kataggelies@sdoe.gr ; info@sdoe.gr
    Sent: Sunday, September 23, 2012 9:57 PM
    Subject: Fw: Ο γερμανοτσολιάς Μαντέλης έχτισε οχταόρoφο. Δεν είναι όμως στην (κωμική) λίστα του ΣΔΟΕ

    http://kentripotideas.blogspot.gr/2012/09/o_23.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Kentripotideas+(kentripotideas++++%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AC%CE%BC%CE%B5+%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1+%CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%8D....%CE%B5%CF%83%CF%8D?)
    Φρύνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση: Μη βάζετε σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο.
Τ α σχόλιά σας ας είναι κόσμια