Powered By Blogger

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014


«Αντισυνταγματική η αναδρομική μείωση των συντάξεων»


Αντισυνταγματική κρίνει ο γενικός επίτροπος Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου τη μείωση που έγινε αναδρομικά από την 1η Αυγούστου του 2012 στις συντάξεις των ειδικών μισθολογίων των ενστόλων όλων των σωμάτων, των δικαστικών, των πανεπιστημιακών καθηγητών, των διευθυντών του ΕΣΥ και άλλων κατηγοριών δημοσίων λειτουργών. Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου επιφυλάχθηκε να εκδώσει τις αποφάσεις της.
Ο γενικός επίτροπος Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Διονύσιος Λασκαράτος, σύμφωνα με την Αυγή, ανέφερε ενώπιον της Ολομέλειας του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου πως η αναδρομική μείωση στα ειδικά μισθολόγια είναι αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Όπως αναφέρει η Αυγή, ο Διονύσιος Λασκαράτος επισήμανε ότι οι μειώσεις των συντάξεων των ενστόλων και των άλλων κατηγοριών που υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια, είναι αντίθετες στις εξής τρεις συνταγματικές αρχές:


Στην αρχή της ισότητας, ως προς την κατανομή των δημοσίων βαρών, ανάλογα με τις δυνάμεις του κάθε φορολογούμενου πολίτη, αφού οι ένστολοι έχουν πληγεί δυσανάλογα σε σχέση με άλλες ομάδες πολιτών οι οποίοι φοροδιαφεύγουν και εισφοροδιαφεύγουν,
Στην αρχή του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αφού με τις μειώσεις των συντάξεων πλήττεται το επίπεδο αξιοπρεπούς διαβιώσεως των συνταξιούχων στρατιωτικών και
Στην αρχή της αναλογικότητας, καθώς δεν αιτιολογείται, αλλά ούτε τεκμηριώνεται με συγκεκριμένα στοιχεία, η αναγκαιότητα των μειώσεων των συντάξεων, που θα συμβάλλει στην επίτευξη του σκοπού της περιστολής των δημοσιονομικών ελλειμμάτων.
Ακόμη, ανέφερε ότι οι περικοπές των συντάξεων παραβιάζουν επιπρόσθετα και το πρώτο πρόσθετο πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, καθώς δεν προκύπτει από κάποιο στοιχείο ότι η αναδρομική μείωση των συντάξεων υπαγορεύτηκε από λόγους γενικότερου δημοσίου ή κοινωνικού συμφέροντος, μετά από τήρηση των αρχών: α) της ισότητας, β) της ισότητας στην κατανομή των βαρών και γ) της αναλογικότητας.

Σύμφωνα πάντα με την Αυγή, ως προς τους δικαστικούς λειτουργούς, ανέφερε κατ’ αρχάς ότι από τον συνταγματικό χάρτη υπάρχει ισοτιμία μεταξύ των τριών λειτουργιών (νομοθετική, εκτελεστική και δικαστική). Κατά συνέπεια, οι αποδοχές των δικαστικών πρέπει να είναι ίσες με τις αποδοχές των δύο άλλων λειτουργιών, λόγω της ισοτιμίας των τριών αυτών εξουσιών, αλλά και λόγω της ειδικής μεταχείρισης που επιφυλάσσει για αυτούς το Σύνταγμα.

Όμως, η ειδική αυτή μεταχείριση των εν ενεργεία δικαστικών λειτουργών, προσέθεσε ο κ. Λασκαράτος, συμπεριλαμβάνει και τους συνταξιούχους, σύμφωνα με την αρχή της σταθερής αναλογίας των αποδοχών των μάχιμων δικαστών και των συντάξεων τους. Από την πλευρά τους, οι δικηγόροι του Δημοσίου ανέφεραν ότι επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος επέβαλαν τις μειώσεις των συντάξεων των στρατιωτικών, δικαστών κ.λπ., ενώ παράλληλα έπρεπε να καλυφθεί το έλλειμμα και το δημόσιο χρέος.

Να υπενθυμίσουμε ότι το ΣτΕ όταν αποφάσιζε για τη συνταγματικότητα ή μη του Μνημονίου και των όρων του (των περικοπών δηλ. στους μισθούς και τις συντάξεις των απλών πολιτών) είχε υιοθετήσει – δεχθεί τη άποψη περί “δημοσίου συμφέροντος” και έκρινε ότι αυτές είναι νόμιμες για λόγους δημοσίου συμφέροντος παρά το γεγονός ότι υπήρξε κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος. Φαίνεται όμως ότι υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, αφού για τις αποδοχές και τις συντάξεις των δικαστικών λειτουργών δεν ισχύει το επιχείρημα περί “δημοσίου συμφέροντος” και ισχύουν το Σύνταγμα και οι συνταγματικές αρχές, όπως θα έπρεπε να ισχύουν όμως και στην πρώτη περίπτωση.

Ε.Α.Δ.

στις 7:30 μ.μ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση: Μη βάζετε σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο.
Τ α σχόλιά σας ας είναι κόσμια