Powered By Blogger

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2012

Οδηγούν τα ναυπηγεία σε ναυάγιο

Δεν βλέπει λύση στήριξης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά(ΕΝΑΕ) ο ειδικός σύμβουλος του πρωθυπουργού για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, Νίκος Αναστασόπουλος μετά την άκαρπη λήξη των διαπραγματεύσεων των τελευταίων μηνών του κλάδου με την κυβέρνηση και σκοπεύει να...
εισηγηθεί ρήξη με την εταιρία, υποστηρίζοντας ότι τα τρία μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία δεν έδειξαν ουδεμία διάθεση προσαρμογής στα νέα οικονομικά δεδομένα. Μιλώντας στη Ναυτεμπορική ο Ν.Αναστασόπουλος τόνισε ότι βλέπουμε μία εν εξελίξει κρίση στη ναυτιλία και στη ναυπηγική βιομηχανία και αυτό δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη. Όπως επεσήμανε, τον κυρίαρχο ρόλο σήμερα τόσο στις ναυπηγήσεις, όσο και στις επισκευές, διαδραματίζουν οι μονάδες στη Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, ενώ ισχυρός παραμένει και ο ανταγωνισμός στην περιοχή μας από τις βαλκανικές χώρες και την Τουρκία, αλλά τα μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία δεν δείχνουν διάθεση προσαρμογής στα δεδομένα. "Θεωρώ ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή τουλάχιστον διέξοδος στη συγκεκριμένη δραστηριότητα", είπε χαρακτηριστικά. "Η κατάσταση είναι τέτοια σήμερα, που δεν επιτρέπει τη διατήρηση του συνόλου της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, αφού ο όγκος εργασιών δεν καλύπτει το break even. Εκεί που διακρίνω, υπό προϋποθέσεις, δυνατότητα διατήρησης υγιών επισκευαστικών δυνάμενων είναι στη ναυπηγοεπισκευή, εφόσον βελτιωθεί σημαντικά η διαμόρφωση του κόστους, επανέλθει η αξιοπιστία των εταιριών στο θέμα τήρησης ημερομηνιών ολοκλήρωσης των εργασιών, εξασφαλισθεί 5ετής συμφωνία ειρήνης με τα σωματεία και λειτουργήσει επιτέλους το αναγκαίο τραπεζικό σύστημα" εκτιμά ο ειδικός σύμβουλος. Εφόσον ικανοποιηθούν αυτές οι προϋποθέσεις, θα "λυθούν τα χέρια της κυβέρνησης, η οποία θα έχει πλέον τη δυνατότητα να ζητήσει από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα να στηρίξει την ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία". Όμως, "ούτε και σε αυτή την περίπτωση, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, θεωρώ ότι μπορούν να παραμείνουν βιώσιμα όλα τα ναυπηγεία" προσέθεσε ο ίδιος. Όσο αφορά τις διαπραγματεύσεις για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ο κ. Αναστασόπουλος λέει: Από τα τελευταία μηνύματα που από όλες τις πλευρές λαμβάνω, από τις επίσημες και ανεπίσημες επαφές που έχω από την πλευρά της ΕΝΑΕ, διαπιστώνω ότι οι απαιτήσεις έναντι του Ελληνικού Δημοσίου αυξάνονται. Για παράδειγμα, μου ζητήθηκε η εξασφάλιση της λειτουργίας με νέα εξοπλιστικά προγράμματα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που όμως δεν υπάρχουν λόγω και της κρίσης. Παράλληλα, διαπιστώνω και αρνητική διάθεση εξεύρεσης, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, κάποιας λύσης και για το λόγο αυτό θα προτείνω την προετοιμασία της ελληνικής πλευράς, για διεκδίκηση των απαιτήσεών μας και προστασίας του Δημοσίου συμφέροντος μέσω της νομικής οδού" Παράλληλα η ελληνική πλευρά βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες για την υλοποίηση της στρατιωτικής συμφωνίας του 2010 για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. "Όσο αφορά την ανάκτηση των εδαφών από το Ελληνικό Δημόσιο και την εκποίηση της κινητής περιουσίας του εμπορικού τμήματος από πλευράς ΕΝΑΕ, η ελληνική πλευρά διαπραγματεύεται ήδη με τις Βρυξέλλες, όλα τα θέματα υλοποίησής της. Καταθέτει μάλιστα μέσα στην εβδομάδα, νομοθετική διάταξη ανάκτησης των εδαφών, κάτι το οποίο από τον Οκτώβριο του 2010 είχε γίνει αποδεκτό από την ΕΝΑΕ και μέχρι τώρα δεν είχε υλοποιηθεί. Αυτό είναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα υλοποίησης της στρατιωτικής συμφωνίας», αναφέρει ο κ. Αναστασόπουλος. Η στρατιωτική συμφωνία του 2010 αναφέρει ότι τα ναυπηγεία μέχρι το 2025 δεν θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εμπορικές κατασκευές. Θα μπορούν μόνο να ασχολούνται με εργασίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αφού με επεξηγηματική επιστολή το 2011 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, διευκρίνισε ότι τα ναυπηγεία δεν δικαιούνται να κλείσουν συμφωνίες ούτε με το Πολεμικό Ναυτικό τρίτων χωρών. Επίσης αναφέρει ότι τα ναυπηγεία χωρίζονται στο στρατιωτικό και εμπορικό μέρος. Η ακίνητη περιουσία θα πρέπει να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο και τα κινητά στοιχεία να βγουν σε πλειστηριασμό από τα ΕΝΑΕ. Ωστόσο από ελληνικής πλευράς έχει τεθεί ζήτημα να επιτραπούν στα ΕΝΑΕ να κλείσει συμφωνίες με Π.Ν. τρίτων χωρών. Θέμα που συζητείται ήδη με την κοινότητα σε όλα τα επίπεδα. Το μόνο έργο που υλοποιείται σήμερα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, είναι το υπόλοιπο της κατασκευής τριών πυραυλακάτων. " Λόγω οικονομικών διαφωνιών για τον τρόπο πληρωμών του Πολεμικού Ναυτικού προ τα ναυπηγεία ενεπλάκη το νομικό συμβούλιο του κράτους το οποίο και γνωμάτευσε αρνητικά στην καταβολή κάποιων συμβατικών πληρωμών. Συζητάμε για 12,7 εκατ. ευρώ άμεσα, αλλά μετά τη γνωμάτευση είναι στον αέρα και η δεύτερη ανάλογη δόση του Μαρτίου του 2013". Πέραν αυτών, υπάρχουν απαιτήσεις των ναυπηγείων ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ έναντι του Δημοσίου, οι οποίες δεν έχουν ακόμα εξεταστεί. "Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι η διακοπή των εργασιών του ναυπηγείου και η αναμονή επίλυσης των θεμάτων. Τυχόν αρνητική έκβαση στην καταβολή των δόσεων οδηγεί μετά βεβαιότητας στην οριστική πτώχευση των ναυπηγείων, που έχουν ήδη υπαχθεί στο άρθρο 99 αλλά εκκρεμεί η έγκριση των συνδιαλλαγών με τους πιστωτές από το δικαστήριο". Σε πρόσφατη επιστολή του προς τον κ. Αναστασόπουλο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Νεώριον, Νίκος Ταβουλάρης, έραφε: "Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια 'δυσλειτουργία' που προδικάζει, κατά την άποψή μας, ότι τα Νεώριον/Ελευσίνα θα 'εκπνεύσουν' πριν καταλήξετε στις προτάσεις σας. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν τήρησε τις υποσχέσεις του". Για ανάλογες "δτυσάρεστες εκπλήξεις" εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου κάνει λόγο και η διοίκηση των ΕΝΑΕ και ο όμιλος Privinvest, που μόλις ανέλαβε τη διοίκηση των ναυπηγείων. "Κυριότερη από αυτές τις εκπλήξεις ήταν η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δημοσιεύτηκε το Δεκέμβριο του 2010 (όπως αυτή ερμηνεύτηκε από την ελληνική κυβέρνηση και τους υπουργούς της με δηλώσεις τους), σύμφωνα με την οποία τα ΕΝΑΕ εμφανίζονταν να μην έχουν δικαίωμα να δέχονται παραγγελίες και να κατασκευάζουν πλοία και υποβρύχια για πολεμικό ναυτικό τρίτων χωρών", αναφέρουν τα ΕΝΑΕ. "Με άλλα λόγια, μετά την εξαγορά των ναυπηγείων και προκειμένου το Ελληνικό Δημόσιο να αποφύγει τις συνέπειες των ενεργειών του κατά το παρελθόν, αποφασίστηκε, χωρίς καμία δική μας υπαιτιότητα, ότι υποχρεωτικά αποκλειστικός μας πελάτης θα ήταν το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, γεγονός που ουσιαστικά αναιρεί το σκοπό της επένδυσής μας. Τα ανωτέρω καθίστανται ακόμη πιο σοκαριστικά, καθώς το ελληνικό δημόσιο αποφάσισε, επίσης, ότι ακόμη και έργα για το ίδιο το ελληνικό δημόσιο δεν θα μπορούσαν να ανατεθούν στα ελληνικά ναυπηγεία αν αποτελούσαν αντικείμενο διαγωνισμού", επισημαίνουν τα ΕΝΑΕ. "Κανένας ιδιώτης επενδυτής Ελληνας ή ξένος δεν θα μπορούσε να κρατήσει ανοικτά τα ναυπηγεία, αν αποκλειστικός πελάτης είναι το Ελληνικό Δημόσιο και μάλιστα σε φάση ύφεσης. Τα δύο προγράμματα υποβρυχίων (που είναι γνωστά ως Αρχιμήδης και Ποσειδών), μπορούν, όπως είναι γνωστό σε όλους, μετά βίας να απασχολήσουν 500 άτομα, για το λόγο αυτό το Δημόσιο υποσχέθηκε έργα εν αναμονή της ανάθεσης κατάλληλων συμβάσεων από το ναυτικό ξένων χωρών" επισημαίνουν. Επίσης, το ελληνικό δημόσιο προέβη στην παύση κάθε πληρωμής για διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους. Καταλήγοντας, τα ΕΝΑΕ σημειώνουν, ότι "οι εργασίες στα ναυπηγεία έπρεπε να ανασταλούν, διότι το Δημόσιο δεν τήρησε τις υποσχέσεις του, όπως προκύπτουν από το νόμο που ισχύει ώς σήμερα".

2 σχόλια:

  1. ΜΕΘΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ. ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ.
    Gazprom: "Ο South Stream δεν περνά από την Ελλάδα γιατί δεν μας θέλουν στην Ελλάδα"...

    ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ
    Απάντηση
  2. ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΝΑΥΑΓΙΟ, ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΝ;;;
    Απάντηση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση: Μη βάζετε σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο.
Τ α σχόλιά σας ας είναι κόσμια