Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2013
ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΛΟΥΣ : H EIKONOMAXIA !
Γράφει ο Γ.Γάκης
Αβύθιστο τό καράβι τού Ελληνισμού στό μακραίωνο ταξίδι
του.
” Ασκός κλυδωνιζόμενος , μηδεπώποτε βυθιζόμενος ” !
Υπήρξαν γεγονότα πού....
μάς τραυμάτισαν βαρειά , αλλά επιζήσαμε. Κύματα πού μάς ταρακούνησαν αλλά δέν μάς βύθισαν. Γεγονότα ανακυκληόμενα , σημεία τής περιμέτρου μιάς
σπείρας πού ταξιδεύει στό άπειρο τού χωροχρόνου.
…………………………………………….
Από τό 726 μ.χ μέχρι τό 843 μ.χ συγκλόνισε τό Βυζάντιο τό εικονομαχικό
ζήτημα πού τραυμάτισε τό κράτος καί διήρεσε τήν βυζαντινή κοινωνία.
Τά πολιτικά καί οικονομικά αίτια τής εικονομαχίας πού κάποιοι ιστορικοί
θεωρούν μείζονος σημασίας , δέν αποτελούν παρά τό επίχρισμα τής ιστορίας , διότι ο χαρακτήρας της ήταν θρησκευτικός καί πνευματικός.
Πρόκειται γιά μία ” χριστολογική έριδα ” πού είχε τίς ρίζες της σέ επιδράσεις αραβικές , ιουδαϊκές καί μονοφυσιτικές.
Ενας ανταγωνισμός μεταξύ τού ελληνικού καί τού ασιατικού πνεύματος.
” Η κρίση επί εικονομαχίας ήταν τό ίδιο αποφασιστική γιά τήν πνευματική επιβίωση τής βυζαντινής αυτοκρατορίας όπως ακριβώς ήταν καί ό αγώνας εναντίον τών περσικών καί αραβικών εισβολών γιά τήν πολιτική
της υπόσταση.
Τήν στρατιωτική εισβολή από τήν Ανατολή ακολούθησε μία πνευματική
πλημμύρα πού ξεχύθηκε πάνω στήν αυτοκρατορία μέ τό σχήμα τής εικονομαχίας.Η ανάσχεσή της είχε τήν ίδια σημασία γιά τήν πολιτιστική ανάπτυξη τής βυζαντινής αυτοκρατορίας όπως καί η απόκρουση τών πολεμικών επιδρομών γιά τήν πολιτική της ζωή.
Η συντριβή τού εικονοκλαστικού κινήματος σήμανε τή νίκη τής ελληνικής
θρησκευτικής καί πολιτιστικής ιδιομορφίας πάνω στήν ασιατική , όπως
τήν είχε ενσαρκώσει η εικονομαχία.
Από τότε τό Βυζάντιο διατήρησε τή δική του πολιτιστική φυσιογνωμία με
ταξύ Ανατολής καί Δύσεως ώς ελληνο-χριστιανική αυτοκρατορία “.
Αυτά μεταξύ άλλων διαβάζουμε στό σπουδαίο έργο ” ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ” , τού Georg Ostrogorsky.
Κι ακόμα ο Α.Α.Βασίλιεφ στό εξ ίσου σπουδαίο εργο του ” ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ” γράφει :
” Απεφάσισε ( σημ: o Λέων Γ ο Χάζαρος ) νά καταστρέψει τίς εικόνες ελπίζοντας ότι τό μέτρο αυτό θ` απεμάκρυνε ένα από τά βασικά εμπόδια γιά
μιά πιό στενή επαφή τών Χριστιανών μέ τούς Ιουδαίους καί τούς Μωαμεθανούς”.
Τό σημερινό μίξερ τού οικουμενισμού πού φιλοδοξεί νά αλέσει καί νά πολτοποιήσει Ορθοδοξία , παπισμό , ιουδαϊσμό , μουσουλμανισμό , προτεσταντισμό , βουδισμό , σαμανισμό , τοτεμισμό καί δέν συμμαζεύεται , δέν
είναι καί τόσο καινούργια εφεύρεση..
Σημειώνει ακόμα ο Βσίλιεφ :
” ..στήν Ελλάδα καί στά νησιά τού Αιγαίου πελάγους εξέσπασε μία επανάστασις πού απέβλεπε στήν υπεράσπιση τών εικόνων. Αν καί η επανάστασις αυτή κατεστάλη γρήγορα από τόν στρατό τού Λέοντος , η έντονη αντίδρασις τού λαού έκαμεν αδύνατη τήν περαιτέρω καθιέρωσιν αποτελεσματικών μέτρων “.
Αποκλείεται νά μήν έχει διαβάσει η πολυβραβευμένη κυρία Αρβελέρ τούς
πυλώνες τής βυζαντινολογίας…
Οι Ελληνες αντέδρασαν μέ εξέγερση στό διάταγμα τού Λέοντος ( 730 μ.χ )
πού απαγόρευε τήν προσκύνηση τών εικόνων.
Μέ αρχηγό τόν Αγαλλιανό πού αναγόρευσε νέο αυτοκράτορα τόν Κοσμά ,
έπλευσαν κατά τής Κωνσταντινουπόλεως. Ο Λέων όμως κατέστρεψε μέ
τό υγρό πύρ τό στόλο τών Ελλαδικών καί φόνευσε τόν Κοσμά , ενώ ο Αγαλλιανός αυτοκτόνησε.
Αντιστάθηκαν γενναία καί οί ορθόδοξοι τής Συρίας αλλά καί τής Παλαιστίνης πού τότε ήταν υπήκοοι τών Αράβων !
Τά σημερινά γεγονότα στή Μέση Ανατολή , οί θηριωδίες σέ βάρος τών
χριστιανών , η βαρβαρότητα σέ βάρος συγκεκριμμένων πληθυσμών , καί
η ακόμα πιό βάρβαρη σιωπή τής γνωστής ” διεθνούς κοινότητας ” , ενώ
νουν τό μίτο τής ιστορίας . Λύνονται ” απορίες ” γιά τό ποιοί καί γιατί εξοντώνουν τούς ορθόδοξους πληθυσμούς , καί γιά τό ποιοί καί γιατί σφυρίζουν αδιάφορα.
Ολα τά γεγονότα επανέρχονται , όλα ανακυκλήονται ..
Η προσπάθεια καταλύσεως τής Ελληνορθοδοξίας από τήν οικογένεια τών
Ισαύρων συνετρίβη τελικά από τούς Ελληνες.
Η άνοδος στό θρόνο τής Ελληνίδας Ειρήνης Αθηναίας , έφερε τήν Ζ’ εν Νι
καία Οικουμενική Σύνοδο τού 787 μ.χ , καί τήν αναστήλωση τών εικόνων
αποδεχόμενη τήν άποψη τού Δαμασκηνού σύμφωνα μέ τήν οποία ” η τιμη
τική προσκύνησις τών εικόνων δέν αποδίδεται είς τό ξύλο καί τό χρώμα ,
αλλά είς τό εικονιζόμενο πρόσωπον “.
Επειδή όμως η παράταξη τών εικονομάχων επανήλθε , μία άλλη Ελληνίδα
η αυτοκράτειρα Θεοδώρα πού επετρόπευε τόν ανήλικο γιό της Μιχαήλ Γ’ ,
συνεκάλεσε νέα οικουμενική σύνοδο τό 843 μ.χ πού απεφάσισε τήν οριστική αναστήλωση τών εικόνων “.
Γράφει ο Βασίλιεφ :
” Οταν η Σύνοδος ετελείωσε τήν εργασία της , έγινε στήν Αγία Σοφία μία
επίσημη λειτουργία στίς 11 Μαρτίου τού 843 , τήν πρώτη κυριακή τής Τεσσαρακοστής . Η ημέρα αυτή γιορτάζεται ακόμη ώς Κυριακή τής Ορθοδοξίας από τήν Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία “.
http://peykwnas.wordpress.com/
Αβύθιστο τό καράβι τού Ελληνισμού στό μακραίωνο ταξίδι
του.
” Ασκός κλυδωνιζόμενος , μηδεπώποτε βυθιζόμενος ” !
Υπήρξαν γεγονότα πού....
μάς τραυμάτισαν βαρειά , αλλά επιζήσαμε. Κύματα πού μάς ταρακούνησαν αλλά δέν μάς βύθισαν. Γεγονότα ανακυκληόμενα , σημεία τής περιμέτρου μιάς
σπείρας πού ταξιδεύει στό άπειρο τού χωροχρόνου.
…………………………………………….
Από τό 726 μ.χ μέχρι τό 843 μ.χ συγκλόνισε τό Βυζάντιο τό εικονομαχικό
ζήτημα πού τραυμάτισε τό κράτος καί διήρεσε τήν βυζαντινή κοινωνία.
Τά πολιτικά καί οικονομικά αίτια τής εικονομαχίας πού κάποιοι ιστορικοί
θεωρούν μείζονος σημασίας , δέν αποτελούν παρά τό επίχρισμα τής ιστορίας , διότι ο χαρακτήρας της ήταν θρησκευτικός καί πνευματικός.
Πρόκειται γιά μία ” χριστολογική έριδα ” πού είχε τίς ρίζες της σέ επιδράσεις αραβικές , ιουδαϊκές καί μονοφυσιτικές.
Ενας ανταγωνισμός μεταξύ τού ελληνικού καί τού ασιατικού πνεύματος.
” Η κρίση επί εικονομαχίας ήταν τό ίδιο αποφασιστική γιά τήν πνευματική επιβίωση τής βυζαντινής αυτοκρατορίας όπως ακριβώς ήταν καί ό αγώνας εναντίον τών περσικών καί αραβικών εισβολών γιά τήν πολιτική
της υπόσταση.
Τήν στρατιωτική εισβολή από τήν Ανατολή ακολούθησε μία πνευματική
πλημμύρα πού ξεχύθηκε πάνω στήν αυτοκρατορία μέ τό σχήμα τής εικονομαχίας.Η ανάσχεσή της είχε τήν ίδια σημασία γιά τήν πολιτιστική ανάπτυξη τής βυζαντινής αυτοκρατορίας όπως καί η απόκρουση τών πολεμικών επιδρομών γιά τήν πολιτική της ζωή.
Η συντριβή τού εικονοκλαστικού κινήματος σήμανε τή νίκη τής ελληνικής
θρησκευτικής καί πολιτιστικής ιδιομορφίας πάνω στήν ασιατική , όπως
τήν είχε ενσαρκώσει η εικονομαχία.
Από τότε τό Βυζάντιο διατήρησε τή δική του πολιτιστική φυσιογνωμία με
ταξύ Ανατολής καί Δύσεως ώς ελληνο-χριστιανική αυτοκρατορία “.
Αυτά μεταξύ άλλων διαβάζουμε στό σπουδαίο έργο ” ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ” , τού Georg Ostrogorsky.
Κι ακόμα ο Α.Α.Βασίλιεφ στό εξ ίσου σπουδαίο εργο του ” ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ” γράφει :
” Απεφάσισε ( σημ: o Λέων Γ ο Χάζαρος ) νά καταστρέψει τίς εικόνες ελπίζοντας ότι τό μέτρο αυτό θ` απεμάκρυνε ένα από τά βασικά εμπόδια γιά
μιά πιό στενή επαφή τών Χριστιανών μέ τούς Ιουδαίους καί τούς Μωαμεθανούς”.
Τό σημερινό μίξερ τού οικουμενισμού πού φιλοδοξεί νά αλέσει καί νά πολτοποιήσει Ορθοδοξία , παπισμό , ιουδαϊσμό , μουσουλμανισμό , προτεσταντισμό , βουδισμό , σαμανισμό , τοτεμισμό καί δέν συμμαζεύεται , δέν
είναι καί τόσο καινούργια εφεύρεση..
Σημειώνει ακόμα ο Βσίλιεφ :
” ..στήν Ελλάδα καί στά νησιά τού Αιγαίου πελάγους εξέσπασε μία επανάστασις πού απέβλεπε στήν υπεράσπιση τών εικόνων. Αν καί η επανάστασις αυτή κατεστάλη γρήγορα από τόν στρατό τού Λέοντος , η έντονη αντίδρασις τού λαού έκαμεν αδύνατη τήν περαιτέρω καθιέρωσιν αποτελεσματικών μέτρων “.
Αποκλείεται νά μήν έχει διαβάσει η πολυβραβευμένη κυρία Αρβελέρ τούς
πυλώνες τής βυζαντινολογίας…
Οι Ελληνες αντέδρασαν μέ εξέγερση στό διάταγμα τού Λέοντος ( 730 μ.χ )
πού απαγόρευε τήν προσκύνηση τών εικόνων.
Μέ αρχηγό τόν Αγαλλιανό πού αναγόρευσε νέο αυτοκράτορα τόν Κοσμά ,
έπλευσαν κατά τής Κωνσταντινουπόλεως. Ο Λέων όμως κατέστρεψε μέ
τό υγρό πύρ τό στόλο τών Ελλαδικών καί φόνευσε τόν Κοσμά , ενώ ο Αγαλλιανός αυτοκτόνησε.
Αντιστάθηκαν γενναία καί οί ορθόδοξοι τής Συρίας αλλά καί τής Παλαιστίνης πού τότε ήταν υπήκοοι τών Αράβων !
Τά σημερινά γεγονότα στή Μέση Ανατολή , οί θηριωδίες σέ βάρος τών
χριστιανών , η βαρβαρότητα σέ βάρος συγκεκριμμένων πληθυσμών , καί
η ακόμα πιό βάρβαρη σιωπή τής γνωστής ” διεθνούς κοινότητας ” , ενώ
νουν τό μίτο τής ιστορίας . Λύνονται ” απορίες ” γιά τό ποιοί καί γιατί εξοντώνουν τούς ορθόδοξους πληθυσμούς , καί γιά τό ποιοί καί γιατί σφυρίζουν αδιάφορα.
Ολα τά γεγονότα επανέρχονται , όλα ανακυκλήονται ..
Η προσπάθεια καταλύσεως τής Ελληνορθοδοξίας από τήν οικογένεια τών
Ισαύρων συνετρίβη τελικά από τούς Ελληνες.
Η άνοδος στό θρόνο τής Ελληνίδας Ειρήνης Αθηναίας , έφερε τήν Ζ’ εν Νι
καία Οικουμενική Σύνοδο τού 787 μ.χ , καί τήν αναστήλωση τών εικόνων
αποδεχόμενη τήν άποψη τού Δαμασκηνού σύμφωνα μέ τήν οποία ” η τιμη
τική προσκύνησις τών εικόνων δέν αποδίδεται είς τό ξύλο καί τό χρώμα ,
αλλά είς τό εικονιζόμενο πρόσωπον “.
Επειδή όμως η παράταξη τών εικονομάχων επανήλθε , μία άλλη Ελληνίδα
η αυτοκράτειρα Θεοδώρα πού επετρόπευε τόν ανήλικο γιό της Μιχαήλ Γ’ ,
συνεκάλεσε νέα οικουμενική σύνοδο τό 843 μ.χ πού απεφάσισε τήν οριστική αναστήλωση τών εικόνων “.
Γράφει ο Βασίλιεφ :
” Οταν η Σύνοδος ετελείωσε τήν εργασία της , έγινε στήν Αγία Σοφία μία
επίσημη λειτουργία στίς 11 Μαρτίου τού 843 , τήν πρώτη κυριακή τής Τεσσαρακοστής . Η ημέρα αυτή γιορτάζεται ακόμη ώς Κυριακή τής Ορθοδοξίας από τήν Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία “.
http://peykwnas.wordpress.com/
Ελληνική "Αριστερά": Ντύνει, στολίζει, νοικοκυρεύει που λέγανε κάποτε...
Α ρε Ρεπούση... "Συνωστισμός" ακινήτων. Ούτε οι δυστυχείς στην παραλία της Σμύρνης το Σεπτέμβριο του 22 νατανε..
Λιγη τσίπα ρε.